Tuesday, August 17, 2010

Sembang Kedai Kopi-Bulan posa

Dah 2 hari,msk pejabat keja tdo ja,rini xley plak nak tdo,jd aku update ja la blog neh,posa nak msk dekat 2 minggu dah aih,takat neh ok ja la,pnuh lagi aih,malu ngat aih nak jd bapak budak pun x ley nak posa pnuh lg.. Tp heran gak la,ada jugak la puak2 yg sebesaq2 badan,sehat cukup semua,kena tangkap x posa,haish... sebulan ja pun,setaun skali ja... pak cik2 bawak2 la tobat na.. malu anak bini duk tgk aih...

Bulan-bulan posa neh teringat la plak kan zaman mula2 start posa dulu,sapa pun sama ja,mesti apa punya kenangan lawak time posa dulu,Time tue aku duk Kuching,Sarawak,belum stat posa dah negotiate ngan madam besaq n boss kalau posa pnuh depa nak bg apa,madam kata bg det,boss kata bawak berjalan,aku renyih la duk pikiaq mcm2 ley dpat neh,hehe,aku stat posa pnuh time darjah 2,madam offer cun punya kat aku suh posa pnuh,kata madam posa pnuh bg RM30,zaman budak2,RM30 tue besaq da la 2,ley beli macam2 la kiranya,kira mcm 300 la neh la,belum stat posa dah pikiaq dah,mainan apa nak beli dapat det 2,power rangers kah?? oltromen kah?? haish... kekeliruan nak beli mainan kira kekeliruan yg paling kritikal la zaman budak2 dulu,beli satu,terlepas yg len..:-)


Hari pertama-aku semangat gila... bgn sahur,pi skolah pun relax ja... walaupun ramai yang makan(aku skolah kat sarawak,kalau depa x posa 2 besa la,sbb ramai bukan islam kan),Cikgu tanya sapa posa,aku la sakan angkat tangan,duk wat pulun lam klas,nak habaq kata hebat la ley posa dah,kira baya2 aku kalau posa 2 sempoi abes la mamat 2,2-3 org ja yg posa lam klas aku,aku senyum pnuh bangga...

Time rehat,membe2 pakat bukak bekal masing,ada bwk nasi,ada bawak manoq(ayam lam bhasa sarawak),aku telan air liur ja.. steady lg.. tahan beb.. malu kot kalau pi makan satg,td angkat tangan sakan dah.. mana ley aku makan.. satg depa kata pa plak kat aku kan,hehe,2 la,buat hebat sgt td,hehe

Blk umah aku jalan kaki ja.. umah x jauh mana dari skolah,jalan ja la.. tp 2 pun separuh mati dah... dalam perjalanan blk da kdai runcit aku ngan Os duk beli ais krim,aku tgk ja la... duk ingat hadiah bonanza madam besaq nak bagi 2... gagah melangkah sampai ke umah jgk...



Sampai umah cm nak pengsan dah.. duk umah,msk bilik,golek2,nak tdoq xley punya.. pasai prut lapaq n dhaga gila da neh,Mak Temah sebelah umah plak duk offer ice pop kat aku,padahal aku duk pi kdai dia slalu,nak dapat diskaun pun payah,nie mesti madam besaq dah canang satu Kuching yg aku posa rini,maka adalah komplot2 tuk menggoda iman posa budak cm aku neh menggunakan ice pop,cess!!haram btoi la,mentang2 depa x posa,...... Time2 nie la... otak dik cerdas shin chan aku berfungsi... aku amik kain tuala,wat langkah lemah longlai... Mak sedara aku yg duk jaga kami tgk pun sian ja.. msk ja bilik aiq,aku pi kat paip,hah,telan aiq puas2!!!,huish... lega sungguh la... hehe,sambil wat2 mandi.. aku telan aiq tue puas2.. xda nak ingat dah sal menda len,hehe,


Lama sgt kot aku duk dalam bilik aiq 2... Uda tegur dah,B.chaq.... awat lama sgt dalam bilik aiq 2.. makruh posa satg... Aku cepat amik 2-3 teguk yang last.. kuar dr bili air n berlakon longlai... jalan langkah lemah.. padahal prut pnuh air dah neh... hehehe,zamai budak2 nakai cm2 la...

Sebulan gak la aku guna taktik 2.. hehe,cukup sampai raya.. aku dapat la hadiah bonanza 2.. hehe,dapat bonus plak,Pak Cik Said bg lg RM 30 sbb aku darjah 2 ley posa pnuh,anak dia tua dr aku xley posa pnuh.. hehe,anak dia kena blaja taktik  aku... br ley posa pnuh,hehehe,Kak long n angah,ampa duk mana la neh?? aku x dan nak ajaq ampa taktik aku posa pnuh mcm mana,:-)

Cm2 la zaman budak2.. aku rasa ramai jugak yg pnah wat taktik 2.. hehe,taktik sembunyi biskut n karipap dalam beg pun ada jgk neh.. dah besaq2 aku tgk ada plak membe2 pakai taktik nasi kandaq delivery,sorg pi beli,ramai2 makan,hehehehe,yg wat tue,gelak ja la no,hehe.. xpa,kenangan semua 2... dah jd bapak budak nanti jgn duk wat dah na ampa2 semua.. malu aih.. muka msk paper x posa,anak baca,tgk2 pak sendiri,jenuh cover la si mak tue kat anak dia...haish...

takat nie ja la.. aku pi sabah minggu neh... nanti aku update khas dari sana.. ;-).travel,travel n travel.. :-)

No comments:

Post a Comment