Thursday, September 16, 2010

Diploma time,:-)

Semester 1

Budak br nak blaja msk universiti la katakan,masa mula msk,
pakai kemas abes la kan,kena minggu orentasi da senior wat samseng la,
and mcm2 lagi la,besa la,junior br msk,kerek la ampa kan,hehe
sem satu aku jd budak library ja,keja photostat paper lec suh,
rajin lagi nak tgk buku sbb br pas insaf SPM lingkup,hehe
Membe pak aku tnya satu soalan kat pak aku time aku msk
UiTM neh,"mat,awat antaq anak hg mai Uitm neh??
Dah elok2 dia duk kat insaniah,jalan ada bau syurga dah,
hang mai antaq dia kat cni pulak"

Pak aku kool ja senyum,aku plak rasa segan time 2..
Pak Cik.. xda jaminan na msk syurga ikut tempat kita blajaq..:-)
Xda menda menarik time sem 1 neh melainkan mata aku keja 
melilau tgk aweks2 dalam uitm tu,hot stuff byk sungguh,
Kalau la aku ensem cam Brad Pitt la kan,aku ngorat merata dah aih,hehe

Sem 1 neh la br nak knai membe2 br.. ada yg okay,ada yg aku kureng sket la.
Ada gak yg hebat sgt sampai kena pulau,abg rockstar konon,haish..mcm2..
Time neh aku blajaq apa itu overnite,hehe,budak x pnah jauh ngan madam n boss,
dapat kuar malam n jalan2 ngan membe2 kira abes sempoi dah la.
Ampa yg baca neh pun ada gak aih yang wat cm2.. konon2 besaq dah la
ley wat cm2.. Dewasa la kononnya,hehe,malu ja aih ingat blk,:-)
sem 1 neh bilik aku kena ngan uztaz basir sbb buat bising nak tangkap 
abe time bzday dia,kami ligan dia,ikat ngan tali rafia,suh cerap amik bahan2 adunan
kat bilik,duk tunggu cun punya.. skali yang mai uztaz basir,memang cabut abes la,yg senior plak pi jerit kat kami-"hah,taw takut no ampa",memang la ketaq lutut,br sem 2 kot.. hehe
Yang paling best Suparjo ja,dia msk bilik sapa tah,amik sejadah,trus wat2 cm semayang,
memang cover paling cun la dia 2,:-)

xxxxxxxxxxxxxxx

 Semester 2

Masuk sem 2 ja aku dah mula byk men dah.. knai dah selok belok sket kan,
jd byk men la,keja kuar... kena plak ada det free kerajaan bg kan
lagi la sakan budak2 br kuar kampung cm aku neh,hehe,tp stat sem 2
aku byk keja sket la,dah stat duk nyibuk ngan persatuan,org x suh pun
tp duk nak pi nyibuk jgk kan,hehe,kecoh sungguh mamat neh kan??
Tp menda aku minat,aku wat ja la,tp memang ada risk la,aku jd x minat nak 
pi klas dah,keja monteng ja,haish.. jgn jd cm aku,lec pun meluat dah nak antaq surat
amaran, x makan saman pun kan,haish..
Senior habaq dah,sem genap neh sem susah nak skor,kena byk blajaq,tp budak2
yg baru nak kenai dunia neh dia bukan heran dah,keja nak bejalan ja kan,
tambah ada membe2 bilik cm tora,abe,pinggu,bing,memang kami enjoy sakan la,hehe
aku ngan bing x pi klas en hasmad dekat sebulan lebih kot sem 2.. berturutan plak 2
memang petanda awal nak lingkup paper dah la mcm neh..

Kena plak sem tu jth bulan posa kan,lagi la malas nak pi klas..
keja berjaga sampai sahur.. pas2 men game...
2 x msk lagi kena taha godaan ngan pinggu yg jd "Pakar Beli Nasi Kandaq"
jenuh tahan dia keja offer ajak monteng posa makan ns kandaq..hehe
GAME-salah satu menda ngoi aku wat sem 2.keja men game n tgk orang men game
Game budak bilik aku keja men time 2 game PES ngan WORM,lawan ngan membe2..
berjam2 la jwbnya..

Jgn tanya la assigment aku yg kena reject,memang ada la kan.. Aku ingat lagi Pn Rashidah
memang marah sungguh dia aku antaq assigment lewat,abes markah aku,fail dua2 test,hasil dia,aku dapat carry mark 10 ja dr 40,haha,hebat sungguh kan??
dah nak hujung sem,baru la aku kalut nak study,exam dekat dah ooii..
Bilik Lah,Kaduk,Sani,Zul la tempat aku menuntut ilmu..
thanx byk la kat depa ajaq aku sampai paham,lepas gak semua paper sem 2.. :-)
Sem 2 jgk la cerap panjat pagar uitm sbb nak overnite,haha,kena ligan ngan pak guard,taw tkt budak pendek 2,hehe,sem 2 bilik aku kena rush ngan uztaz basir sbb abe pi men mercun das,aku dah kata jgn ikup ckp pinggu 2,dia nak ikut gak..
kan dah kantoi beradap.. bing plak kantoi mercun 1 beg,haha,rugi ja beli,sep bek la depa kena hukuman bersihkan bilik ja...
mcm2 cita la sem 2 neh.. dia stat nek tocang dah duk wat mcm2.. :-)

xxxxxxxxxxxxx
 

Semester 3

Sem neh aku duk bilik ngan geng2 senior plak dah.. duk ngan malik n mureq n loloq,
seb bek la depa neh okay ja,hehe,mureq besa la mulut laser dia 2,ada gak la perang antara part 3 n 4 sbb mulut dia 2,kes nak wat dinner ja pon,hehe,tp budak2 menda kecik pon ley jd gdh kan,tp xpa la,menda dah lama,dah maafkan pun,hehe,loloq-keja teriak atas katil sal awek.aku ngan tora duk keja gelak kat dia ja,hehe,sian dia,duk kena gelak
ngan kami,hehe,dia muka ja ganas,tp ati bek.. keja jual ayaq kat malinja nuh,
orang kanan dia abe la kan,otak bisnes punya mamat neh,nama pun budak bisnes kan,:)
Sem 3 neh la tora keja perang ngan awek dia.. tiap2 hari ngadu sal awek dia.. aku ngan abe sampai nek lemas dah,hehe,paling aku xley lupa,depan membe aku-Cipi,dia layan lagu
rap.. tp bila duk dua ngan aku,dia layan lagu newboyz ngan penuh perasaan..
aduh... sabaq ja la aku neh duk dgr dia tarik lagu sjarah mungkin berulang tu ngan penuh 
feel..Bila dia kantoi ngan cipi senang ja jawapan dia-"Aku nie budak kampung ja cipi,tu yang aku layan newboyz.." adoooiiiiiiiiiiiiiiii.....

Malik@asif neh plak jenis senyap ja,budak pandai.. tp bila dia ngamuk,memang gila la kan,hehe,slalu dia akan ngamuk sbb xley jwb exam ja.. menda2 len aku x pnah tgk la..
Time neh duk sebelah ngan geng2 senior bilik aku 2,depa neh suka melawak.. ada skali 2,kami sebilik x pi mayang jumaat sbb tdo,depa mai ketuk bilik,panggil kami,pas2 ckap kat aku,"john n david,bgn la,org dah balik mayang neh" aduh... pedih btoi time tu,pggil kami ngan nama kristian,haishh,sabaq ja la...

Bab study?? besa ja sem neh,g klas okay la sbb duk ngan senior depa kerap kejut..
jd xda masalah sgt la nak pi klas..aku pun x byk jalan sgt dah...
tp sem 3 neh sampai bila2 aku ingat.. sbb ngan bantuan budak2 part aku,kami berjaya wat dinner kat hotel sunway penang 2..byk support yang wat aku rasa bertuah sgt duk ngan depa neh,:-),paling aku xley lupa.. pengarah jumpa exco pengangkutan aku kata xmau bg bas sbb
kami mintak 5 bas,dia nak bg 2 ja,tp nak jd cita,time tu dekan akaun dr shah alam mai,trus dia msk bilik bg 5 bas kat budak2 akaun neh,hehe,lawak la dia 2,tp bg kami tu luck kami la..

 


Sem neh jth bzday aku.. 20 january.. memang duk agak nek makan tepung da neh..
tp abe kata nak potong janggut aku time bzday..
aku bwk kuar amaran darurat dah.. ampa potong janggut aku,aku ligan satu malinja neh,
jd depa x brani wat la kan..
Time hari "penyembelihan" aku nyerah diri ja la sbb bzday aku disambut seminggu lewat kes aku bg alasan nak study ada kuiz,hehe
depa ingat pun kira bgs dah la 2 kan?? 
Yang bestnya,depa beli kad untuk aku..
depa pancing au suh baca kad 2... aku baru baca 2-3 patah perkataan..
DUSh!!! pala aku dah kena ngan teloq.. apa lagi,tepung semua nek la,huhu
sakan depa hentam aku malam 2,tp xpa la menda neh fun ja,hehe,tp yang x fun nya..
ngah kami duk sronok sambut,En hezrie si warden blok sebelah lalu plak dah...
adoi.... kantoi lagi.. muka penuh tepung.. memang kena la.. yang hampeh depa tgk en hezrie,jalan tinggal aku wat cm x nmpk en hezrie 2,tp skali dia panggil semua da.. hehehe
Ajib ngan tora guna taktik naruto duk sembunyi blakang tiang blok,tp malangnya perut tora ke depan jd nmpk n kantoi jgk,hehe,marah ajib kat tora..seb bek kami kena bersihkan lantai 2 ja sbb kena tepung,hehe
Thanx la kat depa ingat bzday aku.. tp satu yang aku xley blah,kad depa bagi tu,kad muka babi.. adoi.. kasaq sungguh ampa ni no.. hehe,tp bila aku tnya depa kata depa x sedaq pun menda 2,yakah neh,hehe

Dah2... aku na men game neh,nanti aku sambung lg 3 sem punya cita na.. :-)

No comments:

Post a Comment